Onze start - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Ar-Jo - WaarBenJij.nu Onze start - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Ar-Jo - WaarBenJij.nu

Onze start

Blijf op de hoogte en volg Ar-Jo

03 Maart 2015 | Kenia, Kakamega

Na een reis van 25 uur zitten we nu in Kakamega. De reis ging prima. Op het vliegveld in Nairobi kregen we een gezonheidscheck om te kijken of we geen koorts hadden. We zaten hem wel even te knijpen, want Joost voelde zich nog wel wat grieperig. We weten natuurlijk wel, dat hij geen ebola heeft, maar het had on s waarschijnlijk veel tijd gekost.
We hebben vannacht de klok rond geslapen.
Het is hier vrij warm, maar nu zitten we heerlijk in de schaduw in de tuin.
We zijn al aardig aan het acclimatiseren. We voelen ons stoffig en we ruiken gerookt.
Volgende dag
We hebben vandaag boodschappen gedaan voor he tmaken van de stroopwafels. Het was wel moeilijk om de ingredienten te vinden en vooral in de vorm die we gewend zijn. Alles is te koop in de lokale supermarkt, maar het ziet er soms wel anders uit. Zo waren er bijv. geen citroenen, maar er was wel citroenpoeder.
We gaan gezellig met elkaar improviseren.
Binnenkort gaan we een proefsessie maken. We zijn benieuwd.