Honeycomb - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Ar-Jo - WaarBenJij.nu Honeycomb - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Ar-Jo - WaarBenJij.nu

Honeycomb

Blijf op de hoogte en volg Ar-Jo

04 Maart 2015 | Kenia, Kakamega

Het idee dat stroopwafels verkopen een inkomen kan betekenen is echt doorgedrongen. Door samen stroopwafels te maken heeft men zich gerealiseerd dat het echt mogelijk is. Na deze conclusie is iedereen op zijn eigen manier hard aan het werk, gegaan. o.a Chris is druk geweest met het laten proeven van de stroopwafels en te vragen wat men er voor zou willen betalen, om daarmee een idee te krijgen voor welke prijs je ze zou ,unnen verkopen. Philline is gestart meet personeel weven. Twee personen om wafels te maken, een persoonals manager/inkoper/financien en een persoon voor de verkoop. Het begint een echt bedrijf te lijken. Het komt er nu op aan om het bedrijf op keniaanse wijze te starten, daarom hadden wij het nu heel rustig en hebben we lekker in de zon/schaduw een boek gelzen. Zomaar vakantie!

De vertaling van stroopwafel in het engels is syrup waffle. Dit klinkt voor geen meter. De grote vraag is nu met welke naam moet dit product Kenia gaan veroveren. n
Nawat brainstormen is de naam Honeycomb gekoze (hongraat).Het wordt hier gezien als een honingzoek koekje en de buitenkant heeft wat weg van en honingraadpatroon.
Verder hebben we elkaar onze dromen overdit bedrijfje verteld. Er zijn grote en kleine dromen.....

• 04 Maart 2015 - 18:39

Marja Prins:

Hoi Arja en Joost.
    Bijzonder, zoiets te kunnen doen voor je naaste, en er denk ik zelf ook voldoening uit te putten!!
    Hoop voor jullie op heel goede resultaten, en ervaar ook nog zoiets als...vakantie!
    Kom veilig weer thuis! Groeten Marja.